În cazul în care suspectați existența unor elemente care ar putea afecta siguranța disponibilităților dvs. aferente conturilor deschise la Credit Europe Bank (Romania) SA, vă rugăm să ne contactați imediat la adresa www.crediteurope.ro/contact/ selectând ca subiect de mesaj "sesizari și alerte".

1. SECURITATEA ONLINE - GENERALITĂȚI

Serviciul de Internet Banking al Credit Europe Bank (Romania) - CreditEuropeNet - poate fi accesat de oriunde din lume, de la orice computer care este conectat la Internet și care îndeplinește condițiile minim necesare de accesare a aplicației de Internet Banking.

Securizarea comunicării dintre client şi bancă se bazează, în principal, pe autentificare bidirecţională prin certificate digitale, obţinându-se astfel cel mai înalt nivel de securizare, a transmiterii informaţiilor, practicat în reţeaua internet.

Sistemul de securitate, al serviciului CreditEuropeNet, este dezvoltat în concordanță cu standardele internaționale în ceea ce privește securitatea tranzacțiilor prin internet. Ca rezultat avem o rețea cu "securitate distribuită" care asigură protecția datelor pe tot parcursul procesului: pe calculatorul clientului, în timpul transmisiei de date și în timpul procesării în sistemul bancar.

Securitate distribuită înseamnă folosirea mai multor tehnologii de protecție pe câteva nivele, cum ar fi: identificarea utilizatorului cu trei chei, criptarea datelor, deconectarea automată, monitorizare.

Pentru a garanta o securitate optimă pentru tranzacțiile realizate prin intermediul acestui serviciu, Credit Europe Bank foloseste sistemul de criptare SSL pe 256-biți, deci toate datelele care se transmit între client și server sunt criptate cu o cheie pe 256 biți.

Vă asigurăm că serviciul CreditEuropeNet respectă toate măsurile de securitate, însă nu ne putem ocupa și de calculatorul dvs. de acasă; acesta este în întregime responsabilitatea dvs.

Internetul deschide o mulțime de oportunități, dar ca să vă protejați calculatorul, trebuie să vă apărați de hackeri.

Cu toții am auzit de fraudele cu bancomatele "fantomă". La fel se procedeaza și pe internet, de aceea trebuie să luați câteva măsuri elementare de securitate. Iată cum puteți face acest lucru:

Foarte important când vă conectați la serviciul CreditEuropeNet:

  • să introduceți direct de la tastatura adresa URL: https://net.crediteurope.ro/ pentru a vă conecta sau să utilizați adresa web a băncii http://www.crediteurope.ro
  • să verificați autenticitatea site-ului băncii prin click pe icoana "Secured by thawte" și să vă asigurați că în fereastra afișată se găsesc informații despre securizarea site-ului și valabilitatea certificatului conform imaginii de mai jos (data trecută pe certificat se actualizează automat la data curentă):

Secured by thawte

  • să verificați întotdeauna certificatul digital de pe serverul la care vă conectați (în pagina deschisă prin accesarea https://net.crediteurope.ro/ acționeaza prin dublu click lăcățelul din dreapta sus). În plus, verificați întotdeauna, că sunteți pe o conexiune sigură respectiv HTTPS, și nu http
  • să NU salvați parola sau alte informații legate de serviciul CreditEuropeNet în memoria calculatorului;
  • să NU divulgați nimănui parola și informațiile legate de securitatea conturilor dvs.; banca nu vă va contacta niciodată pentru a solicita aceste informații; dacă SUNTEȚI contactat prin e-mail sau telefon de cineva care VĂ cere aceste informații, este cu siguranță o fraudă!
  • În cazul în care observați în browser-ul dvs. imagini suspecte care nu corespund cu cele din paginile de WEB ale băncii, apariția unor ferestre "pop-up" care vă solicită să introduceți date confidențiale sau dacă nu puteți să vă autentificați în pagina de Login de la prima încercare, vă rugăm să nu mai introduceți alte coduri generate de dispozitivul de autentificare și să anunțați imediat banca la telefon 0801 004 444 sau 0750 202 000 sau la adresa de e-mail:net@crediteurope.ro, întrucât s-ar putea să deveniți victima unui atac informatic.
  • să schimbați IMEDIAT parola dacă bănuiți că o cunoaște și altă persoană;
  • să respectați următoarele cerințe la setarea parolei:
    • important: Parola nu poate fi vidă!
    • parola trebuie să conțină atât litere mici cât și litere mari;
    • parola trebuie să conțină cifre;
    • parola trebuie să conțină semne speciale;
    • parola trebuie să aibă o lungime minimă;
    • parola nu trebuie să fie în dicționar;
    • parola trebuie să fie diferită de ultimele n parole mai vechi;
  • nu utilizați frecvent calculatoarele din locuri publice precum Internet Café deoarece acestea nu sunt suficient de sigure și nu setați sau schimbați parola de la un calculator public;
  • nu lăsați calculatorul nesupravegheat și logat pe pagina serviciului CreditEuropeNet, dacă utilizați un calculator public.
  • să vă verificați în mod regulat conturile.
  • să contactați serviciul de suport al CreditEuropeNet imediat ce observați tranzacții dubioase (la numerele de telefon: 0801 004 444 sau 0750 202 000, sau la adresa de e-mail: net@crediteurope.ro)

inapoi sus

2. EVITĂ FRAUDELE

1. Ce înseamnă "phishing"?

În domeniul calculatoarelor, phishing reprezintă o formă de activitate criminală care constă în obţinerea datelor confidenţiale, cum ar fi date de acces pentru aplicaţii de tip bancar, aplicaţii de trading (De exemplu: E-bay, PayPal) sau informaţii referitoare la cărţi de credit, folosind tehnici de manipulare a identităţii unei persoane sau a unei instituţii.

Un atac de tip phishing constă, în mod normal, în trimiterea de către atacator a unui mesaj electronic, folosind programe de mesagerie instantă (e-mail) sau telefon (SMS), în care utilizatorul este sfătuit să-şi dea datele confidenţiale pentru a câştiga anumite premii, sau este informat că acestea sunt necesare datorită unor erori tehnice care au dus la pierderea datelor originale. În mesajul electronic este indicată de obicei şi o adresă de web care conţine o clonă a site-ului de web al instituţiei financiare sau de trading. Majoritatea phisherilor folosesc această metodă pentru a obţine date bancare.

2. De unde au adresa mea de e-mail sau numărul meu de telefon?

Liste cu adrese de e-mail și/sau numere de telefon circulă pe Internet și sunt schimbate în mod frecvent între hackeri.

3. De unde știu ei cu ce bancă lucrez?

Ei nu știu acest lucru, dar dacă trimit multe mesaje cu siguranță găsesc câteva persoane care lucrează cu banca prezentată în mesajul de tip phishing, ca urmare a raspunsurilor primite de la "victime".

4. Ce fac dacă primesc un e-mail sau un SMS "suspicios"?

Cel mai bine este să-l ștergeți direct, mai ales dacă are link-uri sau atașamente.

Atenție!

CreditEuropeNet nu-ți va solicita niciodată toate cifrele din seria cardului tau de debit sau de credit!

Angajații Credit Europe Bank nu-ți vor solicita niciodata divulgarea parolei și a codului tău de utilizator. Într-un asemenea caz te rugăm să contactezi de îndată serviciul suport al CreditEuropeNet (la numerele de telefon: 0801 004 444 sau 0750 202 000, sau la adresa de e-mail:net@crediteurope.ro)!

Credit Europe Bank nu-ți va trimite niciodata e-mail-uri sau SMS-uri prin care-ți solicită să accesezi adrese URL sau link-uri pentru a te conecta la serviciul CreditEuropeNet!

Fraudele cu carduri debit/credit:

Cardurile de debit/credit sunt instrumente de plata flexibile și rapide, însă avantajele acestea pot fi anulate ușor, atunci când persoane rău-intenționate reusesc să intre în posesia datelor stocate pe banda magnetică a cardului și în posesia PIN-ului. La nivel mondial, cele mai multe cazuri de fraude cu carduri sunt datorate fenomenului de skimming.

Ce este skimming-ul?

Copierea datelor stocate pe banda magnetică a cardului, folosind dispozitive electronice speciale. Această operațiune se poate realiza fie la ATM, fie la POS.

ATM Skimming:

Cum ne dăm seama?

  • ATM skimming-ul se realizeaza prin fixarea unui dispozitiv de copiere pe fanta de introducere a cardului, în vederea copierii informațiilor de pe banda magnetică și a unei tastaturi false sau a unei mini camere video pentru înregistrarea PIN-ului;
  • ATM-ul este instalat în locuri mai retrase. Pe cât posibil este recomandat să folosiți ATM-urile cu care sunteți familiarizați sau cele montate în Agențiile bancare, unde sunt instalate camere video;
  • Verificați dacă ATM-ul prezintă aspecte neobișnuite (zgârieturi, urme de bandă adezivă), în mod special tastatura și partea dreapta a dispozitivului ce conține fanta de introducere a cardului. (Puteți trage ușor de ele să observați dacă sunt detașabile).
  • Verificați diversele accesorii aflate în preajma ATM-ului (suporți, cutii, etajere, fluturași, formulare), dacă sunt instalate mini camere video.
  • În caz de suspiciune anunțați Banca ce deține ATM-ul.

POS Skimming:

Cum ne dăm seama?

  • În cazul POS skimming, cardul este trecut prin POS-ul unde efectuați plata și, suplimentar, printr-un dispozitiv asemănător, care are rolul de a copia informațiile de pe banda magnetică.
  • Acordați o atenție sporită atunci când folosiți cardul la următoarele tipuri de comercianți: restaurante, benzinării, hoteluri sau cazinouri.
  • În momentul în care efectuați o plată la POS, nu lasați cardul nesupravegheat și păstrați-l în permanență în raza dvs. vizuală.
  • Solicitați comerciantului chitanța pentru fiecare tranzacție efectuată.
  • Acoperiți tastatura în momentul în care introduceți codul PIN.

Ce trebuie să facem pentru a ne proteja?

  • Codul PIN trebuie memorat. Acesta nu va fi notat sau pastrat împreună cu cardul;
  • Codul PIN este confidențial, odată ce acesta a fost introdus clientul își dă acordul pentru efectuarea tranzacției respective;
  • Codul PIN nu trebuie divulgat nici unei alte persoane, inclusiv membri ai familiei, poliție sau angajați ai Băncii;
  • Nu stabiliți codul PIN în funcție de date personale: zile de naștere, vârsta, etc.;
  • Nu acceptați "ajutorul" altor persoane în momentul în care efectuați o tranzacție la ATM;
  • Verificați extrasul cardului pentru identificarea eventualelor tranzacții neautorizate de dumneavoastră și raportați-le imediat la bancă, la numerele de telefon CebLine 0801.000.000, 0750.000.000;
  • În cazul în care efectuați tranzacții pe internet verificați, înainte, termenii și condițiile pentru efectuarea plății la acel comerciant și printați o copie a comenzii. De asemenea, efectuați tranzacții cu cardul exclusiv pe website-uri securizate care conțin formatul "https://";
  • În cazul în care suspectați că datele de identificare ale cardului: numărul cardului, data expirării, codul de securitate CVV2, CVC2 (cod de trei cifre, aflat pe spatele cardului, care poate fi utilizat pentru efectuarea tranzacțiilor prin Internet sau prin comandă poștală, telefon, fax) au intrat în posesia unor persoane neautorizate, vă recomandăm să solicitați înlocuirea cardului.
  • Pentru asigurarea securităţii tranzacţiilor efecuate prin intermediul Internetului, vă sfătuim să folosiţi serviciul 3D Secure. Înrolarea în acest serviciu vă oferă o siguranţă sporită în efectuarea tranzacţiilor prin Internet.
  • Raportați imediat pierderea/furtul cardului sau orice alte tranzacții neautorizate, la numerele de telefon CebLine 0801.000.000, 0750.000.000.

Ce face CEB ca să protejeze cardurile dumneavoastră?

Ca urmare a eforturilor continue de a îmbunătăți produsele oferite, Credit Europe Bank (Romania) S.A. a început să emită carduri ce includ un cip bazat pe tehnologia EMV (cardurile dispun de un chip care conține toată informația stocată anterior pe banda magnetică).

Această tehnologie aduce un plus de siguranță și confort în utilizarea cardului, atât la bancomat cât și pentru plăți la comercianți.

5. Mesaje e-mail frauduloase referitoare la modificarea instrucțiunilor de plată

O înșelătorie deosebit de periculoasă este cea reprezentată de atacul cibernetic asupra corespondenței e-mail a unui client al oricărei bănci. O caracteristică importantă a acestui tip de fraudă este faptul că atacul este îndreptat strict împotriva clientului, indiferent de instituția de credit la care acesta își desfășoară operațiunile.

Atacul este inițiat de persoane bine pregătite informatic, care au mijloacele și cunoștințele necesare pentru a accesa neautorizat corespondența electronică (email-urile) unei entități (persoana fizică sau juridică) și a le manipula după cum doresc. Deosebit de expuse sunt persoanele care nu dețin softuri de securitate (de exemplu anti-virus) sau care accesează e-mail-uri primite de la necunoscuți care conțin link-uri sau atașamente suspecte.

Consecința faptului că atacatorul reușește să penetreze/să dispună de întreaga corespondență electronică a persoanelor vizate, este că orice informație cu caracter comercial / personal purtată prin acest mediu devine accesibilă și poate fi folosită în scopuri frauduloase.

Având la dispoziție toate aceste informații, infractorul cibernetic poate trimite un mesaj e-mail fraudulos, folosind eventual o conversație precedentă purtată cu un partener de afaceri (de exemplu, un furnizor), în care să solicite redirecționarea unor plăți către un nou cont. Mesajul fraudulos va părea victimei ca fiind transmis de către partenerul său de afaceri, însă noul cod IBAN și instrucțiunile de plată (banca/țara/etc) nu aparțin acestuia, ci infractorului. Astfel, în situația unui astfel de atac, clientul poate fi înșelat să direcționeze fonduri către contul infractorului, având impresia că face plăți unor parteneri de afaceri reali.

Pentru a preveni astfel de situații, vă recomandăm să:

  • evitați, pe cât posibil, să folosiți corespondența electronică neprotejată pentru vehicularea informațiilor cu caracter comercial sensibil sau cu caracter confidențial (coduri IBAN, parole, detalii de plata, etc);
  • folosiți întotdeauna softuri antivirus pentru protecția calculatoarelor dvs;
  • NU efectuați plăți către conturi noi pe care nu le-ați mai folosit înainte, pe baza unor instrucțiuni primite prin e-mail, fără să verificați mai întâi validitatea acestora cu partenerii dvs, prin intermediul altor canale de comunicație care nu au legatură cu poșta electronică. Pe lipsa acestei verificări mizează infractorii, deci dacă o veți face, veți contracara cu succes tentativa de înșelăciune. Verificarea nu o faceți în niciun caz prin e-mail sau prin mijloace de contact sugerate prin intermediul poștei electronice - vă sfătuim să luați legatura în mod direct cu partenerii dvs, prin mijloace sigure și cunoscute (numere de telefon/fax pe care le-ați mai folosit în trecut, etc);
  • în situația în care ați efectuat o plata către un cont eronat, contactați urgent banca dvs. pentru a putea afla daca mai sunt posibile demersuri de blocare/returnare a sumelor implicate;

De asemenea, vă încurajăm ca în situația în care considerați ca ați fost victima unei astfel de tentative de înșelătorie, să înștiințați cât mai rapid organele de poliție locale.

6. Mesaje e-mail frauduloase reprezentând confirmarea unor tranzacții on-line

Pot exista situații în care persoanele care apelează la diferitele web site-uri sau platforme on-line aparținând unor companii care se ocupă cu intermedierea schimburilor pe internet (pagini de vânzări/cumpărări online) primesc, în urma unei tranzacții încheiate pe o astfel de platformă, un mesaj e-mail de la un potențial cumpărător, în care li se cere să expedieze obiectul vândut prin poștă, de obicei către destinații din zona continentului African (dar nu numai).

Pentru a determina vânzătorul să expedieze produsul înaintea primirii prețului de achiziționare, potențialul cumpărător include în mesajul e-mail o confirmare frauduloasă a tranzacției, din care reiese, în mod eronat, faptul ca a trimis suma cerută prin transfer bancar și că vânzătorul poate să-și primească banii doar dupa ce va face dovada faptului că a expediat produsul/produsele către adresa indicată de falsul cumpărător.

Astfel de mesaje frauduloase de confirmare a tranzacțiilor pot include logo-ul sau denumirea unor bănci cunoscute sau chiar numele unor angajați ai băncilor respective.

O altă variantă a aceastui tip de înșelăciune este aceea în care potențialul cumpărător încearcă să convingă vânzătorul să trimită împreună cu produsul vândut și o sumă de bani, reprezentând contravaloarea unei taxe fictive pe care ar fi trebuit s-o plătescă pentru tranzacție, urmând să-și recupereze banii de la banca al cărui nume este folosit în înșelăciune, după dovedirea expedierii coletului și a sumei de bani cerute.

Vă informăm că acest tip de mesaje reprezintă o tentativă de fraudă/înșelăciune, iar CreditEurope Bank nu furnizeaza astfel de servicii de plată.

Credit EuropeBank și/sau angajații săi nu au fost și nu sunt implicați în niciun fel în confirmarea unor astfel de tranzacții și recomandăm tuturor celor care primesc astfel de mesaje e-mail să întrerupă imediat comunicația cu expeditorul.

CreditEurope Bank și/sau angajații săi nu au trimis și nu trimit astfel de mesaje, iar folosirea logo-ului, denumirii și a numelor angajaților CreditEurope Bank în aceste situații este neautorizată și prin urmare frauduloasă.

Dacă sunteți victima unei astfel de înșelătorii, vă încurajăm să contactați imediat organele locale de poliție.

inapoi sus

3. PROTEJEAZĂ-ȚI CALCULATORUL

FOLOSIȚI UN FIREWALL PERSONAL

1. Ce este un firewall?

Este un program care blochează traficul nedorit între calculatorul dvs și Internet.

2. Cum funcționează?

Este ca o barieră care sta între calculatorul dvs și Internet. Dvs. alegeți ce programe și aplicații se pot conecta la Internet. De exemplu puteți să permiteți accesul programului autorizat Outlook Express, dar puteți restricționa accesul unui program suspect.

3. De ce am nevoie de un firewall personal?

Toți utilizatorii de calculatoare care se conectează la internet ar trebui să folosească un firewall personal. Acest tip de program interzice accesul unor coduri malițioase (ex. viruși) și blochează accesul programelor neautorizate de pe Internet.

FOLOSIȚI UN ANTI-VIRUS

1. De ce aveți nevoie de un asemenea program?

De fiecare dată când vă conectați la internet, vă expuneți pericolului virușilor. Aceste coduri malițioase atacă prin intermediul site-urilor, atașamentelor de la e-mail sau pur și simplu prin intermediul rețelei, răspândindu-se de la un calculator la altul.

2. Dacă aveți un program anti-virus instalat sunteți protejați?

Numai dacă antivirusul dvs. este actualizat. În fiecare lună apar mii de viruși și alte coduri malițioase noi, de aceea este important să vă actualizați în permanență programul anti-virus (unele programe se actualizează automat, altele ar trebui să le actualizați dvs. vizitând periodic site-urile producătorului programului anti-virus pe care l-ați instalat).

3. Ce fac virușii?

Unii viruși sunt doar supărători însă cei mai mulți sunt distrugători. De exemplu, unii viruși pot cauza disfuncționalități ale calculatorului, pot răspândi virușii și la alte calculatoare sau pot permite accesul hackerilor la fișierele și informațiile personale de pe calculatorul tău.

4. Ce este un troian și ce face?

Un Troian este un program malițios care:

  • poate să se atașeze fără cunoștința ta la computerul, aplicațiile tale, inclusiv la browser-ul tău.
  • Rulează fără știrea ta, cu intenția de a obține datele tale personale.

Asistăm la o creștere a Troienilor care apar în forma unui ecran de tip pop-up, o dată ce un utilizator s-a conectat la un site de online banking sau chiar înainte de operațiunea de conectare. Pop-up-ul solicită clienților să divulge informații sensibile, cum ar fi nume de utilizator și parole de cont, numere PIN, numere de cod, numere de carți de credit, coduri ATM, numele de fată al mamei, etc.

Cum poate un troian infecta un computer?

Troienii infectează calculatoarele prin mai multe moduri, inclusiv navigarea generică pe Web, selectând atașamente din e-mailuri sau link-uri în cadrul mesajelor e-mail, mesajelor rapide sau din mesajele text, tip SMS. În timp ce unii dintre acești troieni sunt detectați cu programele actuale de software anti-virus, unii sunt cunoscuți ca troieni Ziua Zero și nu pot fi detectați de programele anti-virus pentru moment.

BLOCAȚI PROGRAMELE DE TIP SPYWARE

1. Ce este un program de tip spyware?

Un program de tip spyware colectează informații despre dvs. și le răspândește pe Internet, fără acceptul dvs. Uneori poate să vă atace web-browser-ul și să vă afișeze reclame pop-up nedorite.

2. Este daunător?

Da. Aceste programe pot să-ți încetinească calculatorul și conexiunea Internet și pot să copieze informații confidențiale precum numărul și PIN-ul cardului dvs, codul sau parola de CreditEuropeNet (dacă le salvați în memoria calculatorului dvs) și să le pună la dispoziția hacker-ilor.

3. Este o încălcare a intimității?

Da. Uneori aceste programe sunt instalate în paralel cu un alte programe sau se pot instala singure și fără permisiune, la vizitarea unor pagini web infectate. Aceste programe nu sunt sesizate de către programele anti-virus clasice, pentru detectarea lor sunt necesare module speciale anti-spyware sau programe speciale anti-spyware.

4. Cum vă dați seama dacă PC-ul dvs. este afectat de programele de tip spyware?

Simptomele tipice sunt încetinirea vitezei calculatorului și a conexiunii Internet, schimbări neașteptate ale browser-ului web și reclame / pop-up-uri nedorite.

inapoi sus

Campanie depozite