Bucureşti, 27 Februarie 2006

Finansbank (România) SA a încheiat cu succces anul 2005, cu o performanţă financiară îmbunătăţită şi cu o reţea de sucursale extinsă.

Activele totale ale Băncii au crescut cu 74% la sfârşitul lunii decembrie 2005 în comparaţie cu luna decembrie 2004, atingând suma de 341 milioane EUR (1,25 miliarde RON). Înalta performanţă a fost sprijinită de creşterea capitalului social la 110 milioane RON (30 milioane EUR) de la 73,4 milioane RON (18,5 milioane EUR), înregistrând o creştere de 62% şi ca rezultat al creşterii depozitelor clientelei la 743 milioane RON (202 milioane EUR) de la 544 milioane RON (137 milioane EUR) în cursul anului 2005. Portofoliul de credite al băncii a atins (225 milioane EUR), reprezentând o creştere de 97% de la (114 milioane EUR) în 2004.

O nouă facilitate de credit sindicalizat în valoare de 55 milioane EUR a fost subscrisă cu succes în octombrie 2005, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de pre-export ale clienţilor noştri. Ca urmare a faptului că banca a investit masiv în dezvoltarea reţelei de servicii, resurse umane, carduri şi infrastructura IT necesară sprijinirii creşterii, profitul net al anului 2005 a înregistrat 15,5 milioane RON (4,2 milioane EUR), reprezentând o creştere de la 2,0 milioane EUR la sfârsitul anului 2004.

Având o reţea de sucursale de 40 de locaţii la sfârsitul anului 2005, Finansbank (România) şi-a atins ţinta de cotă de piaţă de 1% din sistemul bancar local, cu o cotă de piaţă de 5% în ceea ce priveşte creditele de consum şi de 7% în ceea ce priveşte cardurile de credit. Strategia de extindere sucursale va continua şi în anul 2006, în scopul atingerii a 80 de puncte de lucru până la sfârşitul anului.

Principala provocare a Finansbank (România) S.A. - creşterea brand awareness - se va urmări continuu prin lărgirea clientelei, crearea de produse şi servicii personalizate, extinderea reţelei de sucursale şi oferirea unor standarde ridicate de servicii clienţilor noştri.